Seurat

Keskeisin toimintamuoto ovat seurat. Seurapuheen ydinsisältö on aina sama: sanoma syntien anteeksiantamisesta.

Seurojen aluksi lauletaan virsi. Sen jälkeen on puhe, jonka teksti luetaan raamatusta. Puheen jälkeen lauletaan virsi tai Siionin laulu. Sunnuntai-illan seuroissa on kolme puhetta. Puheiden välissä pidetään kahvitauko.

Seuroja järjestetään Lohjan toimitalon lisäksi läntisen Uudenmaan kirkoissa sekä kodeissa.

Seuroihin tullaan koko perheellä. Lapset tottuvat jo pienestä pitäen hiljentymään ja kuuntelemaan Jumalan sanaa. Lapsille ja aikuisille on seuroissa sama ohjelma.

Lapsi- ja nuorisotyö

Pyhäkouluun lapset voivat osallistua pienestä pitäen. Pyhäkoulu on vajaan puolen tunnin pituinen uskontotuokio, jossa uskosta puhutaan lapsen kielellä, selkeästi ja yksinkertaisesti.

Kaverikerhot on suunnattu 2.-4.luokkalaisille. Kerhot alkavat pienimuotoisella hartaushetkellä, jonka jälkeen ohjelmassa on leikkejä ja pelejä aikuisten ohjauksessa.

Noin 10-vuotiaana lapset alkavat käydä raamattuluokassa. Raamattuluokka on jaettu kahteen ikäryhmään. Sitä käydään rippikouluikään saakka. Yksi raamattuluokan tehtävistä on tutustuttaa nuoria Raamattuun ja sen kirjoituksiin.

Nuorten illat ja nuorten perjantait on tarkoitettu erityisesti 15 – 20-vuotiaille nuorille. Niitä pidetään lähes joka viikko. Nuorten illassa on yleensä alustus ja keskustelua nuorten mielestä tärkeästä uskomiseen liittyvästä asiasta.

Muu toiminta

Lohjan Rauhanyhdistys järjestää säännöllisesti naisille suunnattuja sisarkerhoja, miehille tarkoitettuja veljesiltoja sekä eläkeläisten torstaikerhoja. Silloin tällöin toimitalolla pidetään aikuisten iltoja, joissa keskustellaan ajankohtaisista aiheista. Toimintakalenterista löytyy myös muun muassa seurakuntapäivä ja nuorisopäivä. Näiden ohjelmassa on alustus ja vapaata keskustelua tietyn aiheen ympäriltä.

Yhdistys rahoittaa toimintaansa muun muassa kolehdeilla, myyjäisillä sekä seurojen kahvitarjoilulla. Myyjäisiä pidetään muutaman kerran vuodessa.